söndag 6 december 2015

Andra....



....advent!

Då är det redan andra advent, och den där riktigt julkänslan vill inte riktigt infinna sig. Det beror kanske en del på det varma vädret, jag vill ha lite kallt och ett lager snö!


Förra året köpte jag denna adventsljusstake och den får hänga med även i år!  I år fyllde jag den med mycket kuddmossa (älskar kuddmossa), vitmossa, kottar, äppelskivor, kanelstänger och lilla julgrisen förstås! I år la jag även dit en liten ljusslinga!

Igår bakades det pepparkakor eftersom dottern och svärsonen var hemma för att ta hand om mig några dagar. Jag kunde inte vara med för jag är nyopererad, men jag kunde bistå med glada tillrop och provsmakning iallafall! Eftersom dottern har blivit tränad av mormorn under 26 år så är hon en hejare på att baka pepparkakor! Så det klarade de galant utan mig.... ändå tråkigt att inte kunna vara med. Men det kommer fler tillfällen....

Imorgon är det mysiga måndag igen och önskar er en bra vecka!
Kram
Susanne

De fina bilderna är tagna av dottern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar